Aktualizujte svoj prehliadač
Prehliadač, ktorý používate, už nie je podporovaný. Použite novší prehliadač, aby ste dosiahli čo najlepší zážitok. Odporúčame niektorý z nižšie zobrazených.
Výber až z 50 000 produktov
Vrátenie tovaru až do 60 dní
Rýchla doprava nad 500€ zadarmo
logo
Košík
0
Košík
prázdny
Prihlásenie
(pre registrovaných zákazníkov)
Vytvoriť účet
Prosím, zadajte Vašu e-mailovú adresu.
E-mail: Prosím, zadajte Vašu e-mailovú adresu.
Na Váš e-mail sme odoslali odkaz na nastavenie hesla. Prosím pokračujte podľa inštrukcií v ňom.

Obchodné podmienky (ďalej len „VOP“)

Obchodník:

MOB Interier s.r.o.

Sídlo: Opatovská 651/33, 911 01 Trenčín

IČO: 44 948 271   DIČ: 2022892454    IČ DPH: SK2022892454

Spoločnosť zapísaná do Obchodného registra Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka 22103/R

Kontakt:  02/20 570 670  info@novynabytok.sk

číslo účtu: SK52 0900 0000 0002 7544 5893, Slovenská sporiteľňa a.s.
číslo účtu: SK53 1100 0000 0029 2682 7983, Tatra banka a.s.

 
Kupujúci:

Kupujúci je osoba (fyzická (spotrebiteľ) alebo právnická), ktorá uzatvorila s obchodníkom kúpnu zmluvu za účelom dodania tovaru, ktorý si objednala na stránkach www.novynabytok.sk. Kupujúci musí v objednávke, resp. pri registrácii presne a pravdivo uviesť adresu doručenia, prípadne iné kontaktné údaje.



 
1. Objednanie Tovaru

Odoslaním objednávky prostredníctvom príslušnej bezplatnej aplikácie na stránkach www.novynabytok.sk zo strany kupujúceho bude objednávka zaregistrovaná v systéme obchodníka ako predbežná objednávka. Predbežná objednávka nie je pre obchodníka záväzná, slúži iba k upresneniu požiadaviek kupujúceho a predstavuje tak ponuku na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Po odoslaní objednávky bude objednávka spracovaná a na e-mail kupujúceho bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky obchodníkom. Na uvedenú e-mailovú adresu budú kupujúcemu v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. Po obdržaní objednávky bude do dvoch pracovných dní s kupujúcim zo strany obchodníka nadviazaný telefonický, SMS, prípadne e-mailový kontakt za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy, ku ktorému dôjde potvrdením objednávky. Kúpnou zmluvou v zmysle týchto VOP sa rozumie kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim, na základe ktorej sa obchodník zaväzuje kupujúcemu dodať tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote, previesť na neho vlastnícke právo a kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar a zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru.


 
2. Zrušenie objednávky

Obchodník si vyhradzuje právo zrušenia objednávky, a to v prípade ak nie je možné objednávku záväzne potvrdiť (chybné kontaktné informácie, nedostupný, nereaguje na e-maily,...). Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný obchodník dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je obchodník povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku).
Kupujúci ma nárok stornovať objednávku, a to do 24 hodín od jej odoslania. Ak takáto situácia nastane, kupujúci je povinný uviesť svoje meno, kontakt, popis objednaného tovaru a zaslať tieto informácie prostredníctvom e-mailu na info@novynabytok.sk. Za takéto zrušenie objednávky si obchodník neúčtuje penále ani žiadne iné poplatky za zrušenie objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú výšku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na adresu alebo na účet do 14 dní.


 
3. Ceny tovaru

Všetky ceny uvedené na internetovej stránke www.novynabytok.sk sú vrátane DPH, bez nákladov na dopravu na dodanie tovaru v zmysle bodu 4. resp. 5 týchto VOP alebo iných voliteľných služieb. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, uvedeným v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke obchodníka v čase pred prevzatím tovaru. Kupujúci môže využiť aj možnosť spotrebiteľského splátkového úveru. Pokiaľ nie je ďalej v týchto VOP uvedené inak, rozumie sa pod pojmom kúpna cena tovaru uvedená na internetovej stránke www.novynabytok.sk. po pripočítaní nákladov na dopravu na dodanie tovaru v zmysle bodu 4. resp. 5 týchto VOP. Ak dôjde k zvýšeniu kúpnej ceny nezávisle od vôle obchodníka (najmä zvýšením ceny tovaru dodávateľom obchodníka, zmenou daňových predpisov, prípadne zmenou peňažných kurzov) a bude tým ovplyvnená cena uvedená na internetovej stránke www.novynabytok.sk, obchodník má právo kúpnu cenu primerane zvýšiť o výšku vykonanej zmeny ceny, avšak len do momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Po potvrdení objednávky je kúpna cena pre obchodníka záväzná. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak. Pokiaľ obchodník pre spracovanie objednávky vyžaduje od kupujúceho zálohu, dodacia doba na doručenie takejto objednávky začína plynúť až prvý pracovný deň odo dňa prijatia zálohovej platby.


Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

 
4. Platobné podmienky

Záloha vopred

Za objednaný tovar obvykle nepožadujeme uhradiť žiadnu zálohu vopred, s výnimkou nasledujúcich prípadov:

- pokiaľ sa jedná o objednávku podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa (príkladom takýchto individuálnych požiadaviek je výber inej veľkosti, farby, inej poťahovej látky, iného čalúnenia ako je farebná či látková kombinácia vyobrazená na našej webstránke).

- záloha vopred taktiež môže byť požadovaná na objednávky vo vyššej hodnote alebo s vyšším počtom kusov, netypickým pre jedného spotrebiteľa. Pokiaľ obchodník pre spracovanie objednávky vyžaduje od kupujúceho zálohu, dodacia doba na doručenie takejto objednávky začína plynúť až prvý pracovný deň odo dňa prijatia zálohovej platby.

 

 

Možnosti Platby

Dobierka:

Obchodník zašle tovar na dobierku riadne zabalený, kupujúci platí až pri jeho preberaní.


Prevod na účet:

Kupujúci platí za tovar vopred, tovar bude kupujúcemu vyexpedovaný až po pripísaní kúpnej ceny za tovar na účtu obchodníka uvedené v záhlaví týchto VOP. Ako variabilný symbol použite číslo Vašej objednávky, prípadne do poznámky uveďte Vaše meno.


Internetové platby Sporopay, Tatrapay:

TatraPay
Platba internet bankingom Tatra banky. Po vytvorení objednávky ste presmerovaný priamo na stránku Tatra banky, kde sa prihlásite a potvrdíte Vašu platbu.


SporoPay
Platba internet bankingom Slovenskej sporiteľne. Po vytvorení objednávky ste presmerovaný priamo na stránku Slovenskej sporiteľne, kde sa prihlásite a potvrdíte Vašu platbu.



Nákup na splátky:

Viac podrobných informácii nájdete na podstránke nákup na splátky



 

Platba kartou:

CardPay

Platba je možná platobnými kartami Visa, Mastercard alebo Maestro. Po odoslaní objednávky budete presmerovaný na platobný portál Tatrabanky CardPay, kde v bezpečnom prostredí vyplníte číslo karty, platnosť karty ochranný kód a v prípade ak je vaša karta zapojená do programu 3-D Secure aj heslo. 



5. Doprava tovaru

Zaručujeme doručenie priamo na adresu zákazníka dohodnuté v kúpnej zmluve (bez vynášky do bytu). Odovzdávacím miestom prebratia tovaru (nad 30kg) je ložná plocha nákladného vozidla, pri tovare do 30kg je odovzdávacím miestom prvý uzamykateľný vchod (vchod do obytného domu, brána k rodinnému domu resp. hranica pozemku a pod.). Čítajte viac: Aktuálne podmienky dopravy a cenník.
Po naskladnení tovaru sa s Vami spoja 1-2 dni pred plánovaným dovozom naši pracovníci alebo vodiči a dohodnú si s Vami termín dopravy. Prosím, berte na vedomie, že oznámený čas dopravy je len orientačný a môže sa líšiť napr. kvôli nepredpokladaným dopravným situáciám a pod.


Osobný odber tovaru je možný až po predchádzajúcej informácii o pripravenosti tovaru (telefonicky alebo emailom) a to v našom distribučnom sklade na adrese: NovýNábytok distribučný sklad, časť Bukoviny, pri strelnici, 036 01 Martin


Daňový doklad (faktúra) a záručný list (dodáva sa osobitne len k špecifickým produktom) sú dodávané spolu s tovarom. V prípade osobného odberu tovaru si tieto doklady prevezmete osobne spolu s tovarom.


Kontrola tovaru pri preberaní
 

Zásielku môže prevziať váš príbuzný (okrem prípadu nákupu na splátky) resp. iná poverená osoba na uvedenej adrese, pokiaľ bude vedieť, že zásielku má očakávať. V prípade preberania tovaru na dobierku nezabudnite prosím na to, že je potrebné za tovar vyplatiť požadovanú sumu. Ak je suma za objednávku uhradená vopred alebo sa jedná o nákup na splátky, môže si šofér pre overenie identity od Vás vypýtať občiansky preukaz alebo iný doklad.

 

Pred prevzatím a zaplatením zásielky si prosím dôsledne prezrite tovar.

  • V prípade, že prepravný obal je viditeľne poškodený, spíšte s vodičom reklamačný záznam alebo zapíšte všetky skutočnosti do preberacieho protokolu. Následne nás prosím o tejto situácii informujte.
  • V prípade reklamácie mechanického poškodenia, ktoré nebolo možné zistiť ihneď pri prevzatí tovaru, je kupujúci povinný uplatniť túto reklamáciu bezodkladne po prevzatí zásielky.

 

Neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia. Náš vodič resp. kuriér má vyhradený čas na to, aby vám pomohol skontrolovať počet balení a tento počet zapíšte do prepravného listu, ktorý podpisujete pri preberaní zásielky. Toto je nevyhnutné pre prípad, ak by nebola dodaná niektorá súčasť celku.

 
6. Dodanie tovaru a dodacia lehota

Ak sa obchodník a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný dodať vec kupujúcemu podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností obchodníka v čo najkratšom termíne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak obchodník nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy a obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a to rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho, aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade predaja tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa sa za primeranú dodatočnú lehotu považuje 21 kalendárnych dní.

Dodanie tovaru sa uskutoční tak, že obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom v mieste dodania. obchodník nezodpovedá za nakládku tovaru na dopravný prostriedok zabezpečený kupujúcim. Kupujúci znáša všetky náklady a riziká spojené s ďalšou prepravou tovaru. Kupujúci preberá nebezpečenstvo škody na tovare v okamihu, kedy mu obchodník umožní nakladať s tovarom. Kupujúci je povinný tovar prevziať do 21 dní od upovedomenia, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak. Ak kupujúci neprevezme tovar ani v náhradnom termíne, ku ktorému bol vyzvaný, má obchodník právo od zmluvy odstúpiť. O tejto skutočnosti kupujúceho upovedomí.

Dodávaný tovar sa môže dodávať pod iným názvom, než je uvedené v internetovom obchode (napr. z dôvodu zmeny či odlišnosti názvu u výrobcu či veľkoobchodného dodávateľa) s tým, že kvalita, popis, vlastnosti i vzhľad tovaru korešponduje s ponukou uvedenou v internetovom obchode, iba sa líši názov tovaru.

Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon"), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

Ak si spotrebiteľ želá doručiť tovar po viac ako 30 dňoch od potvrdeného dátumu dodania, bude mu účtovaný poplatok za uskladnenie vo forme vratnej zálohy vo výške 30% hodnoty tovaru. Maximálna doba uskladnenia je 120 dní od potvrdeného dátumu dodania pri spracovaní objednávky. Vratná záloha musí byť uhradená vopred na účet a ak spotrebiteľ neprevezme tovar do určeného termínu, záloha mu nebude vrátená.


7. Riešenie zodpovednosti za vady (reklamačný poriadok)

Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu obchodníka. V prípade zistenia existencie vady tovaru a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp. chýba objednaný tovar) je zástupca obchodníka povinný na žiadosť kupujúceho vyhotoviť zápis o škode s uvedením rozsahu a povahy vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí kupujúci. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u obchodníka. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša obchodník. O takejto situácii nás prosím bezodkladne informujte emailom na info@novynabytok.sk alebo na telefónnom čísle 02/20 570 670.

Nezabudnite si tiež skontrolovať počet balení a tento počet zapíšte do prepravného (prípadne dodacieho) listu, ktorý podpisujete pri preberaní zásielky. Toto je nevyhnutné pre prípad, ak by nebola dodaná niektorá súčasť celku.

 

7.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

7.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

7.3. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

7.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

7.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

7.6. Obchodník poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 7.1. až 7.3. týchto obchodných podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 7.4. až 7.5. týchto obchodných  podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.

7.7. Obchodník zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u obchodníka alebo u určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na prednej strane faktúry alebo ich poskytne obchodník kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.

7.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok obchodníka, teda čl. 7 týchto obchodných  podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 Zákona v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.

7.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od obchodníka vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

7.10. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u obchodníka zodpovednosť za vadu tovaru zakúpeného u obchodníka, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo obchodník.

7.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni obchodníka v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne obchodníka a doručí obchodníkovi prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 7.1. až 7.5. týchto obchodných podmienok (ďalej len "Oznámenie o uplatnení reklamácie") vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie (odporúčame využiť on-line formulár, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka). Obchodník odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady/vád tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len "určená osoba"). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť obchodník.

7.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

 

  • a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie obchodníkovi,
  • b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho obchodníkovi alebo určenej osobe alebo doručenie fotodokumentácie, ak obchodník potvrdí, že takáto fotodokumentácia je na začatie reklamačného konania dostačujúca

 

7.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá z objektívnych príčin doručiť obchodníkovi alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa bodov 7.12 písm. a) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru obchodníkovi alebo tretej osobe určenej obchododníkom. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá z objektívnych príčin doručiť obchodníkovi alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však obchodník alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie obchodníkovi, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie obchodníkovi.

7.14. Obchodník alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej obchodníkom, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

7.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť obchodníkovi. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačné