Home Praktické pracovne Ako by mala vyzerať správna domáca pracovňa?

Ako by mala vyzerať správna domáca pracovňa?

by Anita
Pracovňa Deluxe

Pokiaľ pracujete z domu je pre vás poriadna pracovňa nevyhnutnosťou. Bývate v dome alebo veľkom byte a máte miestnosť, ktorú nevyužívate? Urobte z nej svoje útočisko! Pracovňa totiž môže byť aj miestom pre vaše záľuby aj prácu.

Pracovňa Bek

Variabilná pracovňa Bek

 

Home office

Možnosť pracovať z pohodlia domova majú nielen živnostníci a podnikatelia, ale aj niektorí zamestnanci. Pokiaľ pracujete doma, potrebujete miestnosť, ktorá bude prispôsobená vašim potrebám, nebude vás v nej nič rozptyľovať a odvádzať pozornosť od práce. V pracovni, tak ako v každej miestnosti v dome, by ste sa mali cítiť pohodlne a príjemne. Rozmery a vybavenie miestnosti samozrejme závisí od vašej profesie. Kým niekomu postačí pracovný stôl s počítačom, pohodlné kancelárske kreslo a zopár poličiek, iný bude potrebovať veľký stôl a množstvo úložných priestorov.

Pracovňa Deluxe

Elegantná a ľahko kombinovateľná pracovňa Deluxe

Bloger, programátor či grafik sa zmestia aj do malej miestnosti, pretože k práci potrebujú hlavne počítač a kvalitnú kancelársku stoličku. To ale neznamená, že pracovňa musí byť strohá a nudná. Na stenu si môžete zavesiť vkusný obraz, ktorý miestnosť oživí, na poličku dať nejaký ten kvet alebo doplnky podľa vášho v kusu. Chýbať by nemala ani knižnica, alebo aspoň polica či regál na knihy.

Čierny regál Alis

Praktický čierny regál Alis

Aj keď online svet je plný článkov a dobrý rád, profesionál sa nevyhne ani klasickým knihám a študijným materiálom. V prípade, že sa venujete nejakému remeslu, vyrábate šperky, doplnky alebo šijete odevy na zákazku, rozhodne budete potrebovať viac priestoru. Potrebný bude aj väčší pracovný stôl, skrinky, komody a poličky, kde si uložíte potrebný materiál.

Najlepšie je prirodzené svetlo

Nech už robíte čokoľvek, mali by ste mať v pracovni okno. Prirodzené osvetlenie jednoducho nenahradíte žiadnou lampou. Pracovný stôl by mal byť umiestnený tak, aby ste mali dosť prirodzeného svetla, ktoré je najpríjemnejšie.

PC stolík Tale

Univerzálny PC stolík Tale

Stôl by nemal stáť oproti oknu, aby na obrazovke počítača nevznikali odlesky. Po zotmení sa už samozrejme budete musieť spoľahnúť na umelé osvetlenie a kvalitnú lampu. Na pracovný stôl patrí aj pracovná lampa, ideálne s bielym svetlom, ktoré nebude obmedzovať tvorbu melatonínu. Myslite aj na to, že pri práci na počítači, nemá byť jediným zdrojom svetla monitor, aby ste si zbytočne nepoškodzovali zrak.

Pracovňa a oddychová zóna v jednom

Ak je vaša pracovňa dostatočne priestranná, môžete si v nej vytvoriť aj oddychový kútik. Nebráňte sa pohodlnému kreslu, pohovke či sedacím vakom, na ktorých môžete relaxovať a čerpať nové sily. K pohovke môžete pridať aj knižnicu a lampu na čítanie či konferenčný stolík. Sedačka so stolíkom sa hodí najmä vtedy, keď u seba v pracovni prijímate aj klientov či iné pracovné návštevy. Ak si zaobstaráte rozkladaciu sedačku, môžete pracovňu príležitostne využívať aj ako izbu pre hostí.

Konferenčný stolík Dorisa

Konferenčný stolík Dorisa s odkladacím priestorom

Ako vybrať správny nábytok?

Ako už bolo spomenuté, všetko závisí od práce, ktorú vykonávate. Základom pracovne je ale určite pracovný stôl. Ak pracujete s klasickým počítačom, teda nemáte notebook, odporúčaná šírka, resp. hĺbka stola je 120-150 cm. Výška stola býva štandardne okolo 70 cm, ale dôležitá hlavne výškovo nastaviteľná kancelárska stolička.

Kancelárska stolička Flore

Kancelárska stolička Flore v kombinácií čiernej a sivej

Tým sa dostávame k ďalšej dôležitej súčasti pracovne. Výber kancelárskej stoličky alebo kresla by ste nemali podceňovať najmä ak máte sedavú prácu. Ergonomická a  kvalitná stolička zohráva významnú úlohu pri správnom sedení a držaní tela, čím sa dá predísť bolestiam chrbta a iným zdravotným problémom, ktorými trpia ľudia so sedavým zamestnaním.

Kancelársky nábytok Venom Mix 1

Kancelársky nábytok Venom Mix 1

Keď už máte stôl aj stoličku môžete začať vyberať poličky a skrinky. Tlačiareň, scener, tonery, papier, písacie potreby či dôležité dokumenty musia mať svoje miesto. Pre lepšiu prehľadnosť je dobré pracovňu vybaviť aj zakladačmi, organizérmi a zabudnúť by ste nemali ani na dekorácie a doplnky, ktoré miestnosť zútulnia. Zakúpiť sa dajú aj celé kancelárske zostavy, ktoré vám uľahčia výber nábytku a jednotlivé kusy budú spolu perfektne ladiť.

Páči sa vám tento článok? Podeľte sa oň s priateľmi :)

Komentáre

komentárov

Môže sa vám páčiť